SOU 2012:43 Konsumenten i centrum
� ett framtida konsumentstöd.
   
 
Titel:SOU 2012:43 Konsumenten i centrum � ett framtida konsumentstöd.
Utgivningsår:2012
Omfång:307 sid.
Förlag:Fritzes
ISBN:9789138237519
Typ av verk:Statlig utredning
Serie:SOU, Statens offentliga utredningar nr. 2012:43
Ämnesord:Offentlig rätt

Pris: 274 SEK exkl. moms

 

Föreslår en ny struktur av konsumentstödet som är anpassad till konsumenternas sökbeteende.
Det bör inrättas en informationstjänst som ska vara tillgänglig i ett allmänt nätverk där samtliga ansvariga myndigheter finns representerade. Konsumentverket föreslås bli samordningsmyndighet. I ansvaret ingår även att träffa avtal med andra aktörer än myndigheter, som bör finnas tillgängliga i den allmänna informationstjänsten. Detta gäller t.ex konsumentbyråer, kommuner och privata organisationer.
 
  © 2017 Jure AB