Hälsopromotion i arbetslivet
   
 
Författare:Hanson Anders
Titel:Hälsopromotion i arbetslivet
Utgivningsår:2004
Omfång:296 sid.
Förlag:Studentlitteratur
ISBN:914403492X
Ämnesord:Övrigt

Pris: 609 SEK exkl. moms

 

Bokens syfte är att beskriva hälsopromotion som idé, kunskapsområde och strategi för ett främjande hälsoarbete i framför allt arbetslivet. Några av bokens teoretiska utgångspunkter är idén om salutogenes och Aaron Antonovskys teori om känsla av sammanhang.

Från en internationell kunskapstradition inom det som kallas Health Promotion och Workplace Health Promotion hämtas en konceptuell modell som kan vägleda det främjande arbetet med hälsa inom olika arenor. Boken är teoretisk men också skriven med sikte på att vara ett stöd i praktisk tillämpning av hälsofrämjande arbete.
 
  © 2017 Jure AB