Ds 2005:16 Att fånga kunnandet om lärande och undervisning
� Om villkoren för skolledare och lärare att ta del av systematiskt framtagen kunskap om utbildningsverksamhet
   
 
Titel:Ds 2005:16 Att fånga kunnandet om lärande och undervisning � Om villkoren för skolledare och lärare att ta del av systematiskt framtagen kunskap om utbildningsverksamhet
Utgivningsår:2005
Omfång:138 sid.
Förlag:Fritzes
ISBN:9138223546
Typ av verk:Statlig utredning
Serie:Ds, departementsserien nr. 2005:16
Ämnesord:Övrigt

Pris: 164 SEK exkl. moms

 

I promemorian diskuteras hur lärare och skolledare skall kunna inhämta och använda systematiskt producerad kunskap om lärande och undervisning i sin yrkesutövning. Det behövs fler befattningsstrukturer i kommunerna för att skolans personal skall kunna ta till sig den växande kunskapen. Ökad samverkan mellan olika aktörer inom skola och högskola behöver komma till stånd och tillgängligheten om den den växande kunskapsproduktionen kring lärande och undervisning behöver öka.
 
  © 2017 Jure AB