Affärsplanering
– En handbok för nya tillväxtföretag
   
 
Titel:Affärsplanering – En handbok för nya tillväxtföretag
Anmärkning:Utgiven i samarbete med McKinsey & Company.
Upplaga:5 uppl.
Utgivningsår:2005
Omfång:289 sid.
Förlag:Ekerlids
ISBN:9170920427
Ämnesord:Ekonomi , Organisation och ledarskap

Pris: 224 SEK exkl. moms
Denna handbok beskriver hur du lägger den rätta grunden till ett nytt, innovativt och tillväxtstarkt företag genom att steg för steg ta dig från idé till en komplett och övertygande affärsplan. En väl genomarbetad affärsplan är ett av de viktigaste verktygen för att lyckas med ett nytt företag. Affärsplanen hjälper dig att testa av dina idéer, den hjälper dig och ditt team att träffa rätt och den är en förutsättning för att du skall kunna få nödvändig finansiering till det nya företaget. Efter respektive avsnitt följer checklistor som hjälper dig kontrollera att du uppfyller de viktigaste kraven. Handboken är ursprungligen framtagen för deltagarna i Venture Cup, en affärsplantävling på initiativ av McKinsey & Company och i samarbete med flera universitet och högskolor. Den är emellertid användbar för alla som vill starta nya tillväxtföretag. Boken används också av flera riskkapitalbolag.
 
  © 2017 Jure AB